تجربیات مادرانه..جدید...طراحی اتاق خواب 2 پسر بچه توسط دکوراتور معروف

چند سوال و جواب جالب سفره ارایی

1389/12/26 18:25
نویسنده : مریم
1,341 بازدید
اشتراک گذاری
سؤال : آيا علاوه بر زعفران مي توان با آب سبزيجات نيز رنگ برنج را تغيير کرد؟
مقداري از برنج را داخل ديس مي ريزيم، مقداري از برنج را با زعفران مخلوط مي کنيم، زرشکها را از قبل سرخ مي کنيم و زعفران به آن اضافه مي کنيم خلال بادام و پسته را با زعفران و کشمش تفت مي دهيم

. هسته هاي خرما را بيرون آورده ، کمي تفت مي دهيم و کنار برنج بصورت هلال مي چينيم مقداري برنج زعفراني شده را در گوشه اي بصورت جناغي مي ريزيم و به آن پسته اضافه مي کنيم. گوشه ها را با زرشک سرخ شده ، تزئين مي کنيم.

ليواني داخل ديس پيرکس قرار مي دهيم تا برنج حالت کوه به خود بگيرد، برنج را داخل ديس مي ريزيم تا جائيکه ليوان پر از برنج شود. کلم را بصورت برگ در مي آوريم. مقداري زعفران ، زرشک و کشمش داخل آنها مي ريزيم و در ليوان برنج مي گذاريم.
خرما را از قبل تفت مي دهيم و به آنها اضافه مي کنيم.مقداري خلال بادام ، خلال پسته و زرشک روي آنها مي ريزيم و اطراف برنج را نيز با اين مواد تزئين مي کنيم.

مقدمه :
سؤال : غذاهاي شيرين ، چه موادي تزئين مي شوند؟

در سفره حليم، حلوا ، شله زرد، خرما ، پنير ، مربا ، آش ، کتلت ، سوپ ، نان و چاي داريم.
براي تزئين حلوا ، ابتدا آن را بصورت کپه در مي آوريم و به آن مدل گل هشت برگ مي دهيم. با استفاده از وسيله اي خاص به حلوا شکل مي دهيم. حلوا را داخل قيف قرار مي دهيم و بصورت گلبرگ روي حلواي تزئين شده ، مي ريزيم.


تزئين شله زردک يک شابلون يا علي را روي شله زرد قرار داده، مقداري دار چين روي شابلون مي ريزيم ، سپس شابلون را آهسته بر مي داريم، کلمه يا علي روي شله زرد افتاده است.

 
چگونه مي توان در سفره چيدمان خوبي داشت ؟
در سفره هاي بيضي شکل ، در دو سر بيضي از گل استفاده مي شود. در سفره هاي مستطيل شکل، گلها را در وسط عرض مستطيل قرار مي دهيم. در سفره هاي مربع شکل ، از يک گوشه آن استفاده مي کنيم. در صورت استفاده از گلدان ، بايد حداکثر شاخه هاي گل ۲۰ سانتي متر باشد.


ابتدا بشقاب پلو خوري که بشقاب اصلي است را روي ميز مي گذاريم. سپس بشقاب سوپ خوري را قرار داده ، چنگال و قاشق را در کنار سفره قرار مي دهيم، سپس کارد را مي گذاريم. بشقابهاي سالاد خوري را با دستمال سفره در سمت چپ قرار مي دهيم.


يک دستمال سفره را به صورت نيلوفر درست مي کنيم، بدين صورت که : دستمال سفره را از پشت گوشه ديگر به صورت مثلث تا مي زنيم (يعني از هر طرفي که چهارگوشه مي شود يک تا مي زنيم ) مجدداً مثلثهايي را که تا زديم ، به رو بر مي گردانيم.

سپس گوشه هاي اين مثلث را از زير بيرون مي کشيم اين دستمال سفره به شکل گل نيلوفر در مي آيد. اين دستمال سفره را مي توان در بيرون از بشقاب يا در داخل بشقاب تزئين نمود.


اگر قصد استفاده از شمع را در سفره داريد، مي توان دستمالها را در جائيکه شمع يا شمعدان است قرار دهيد و به اين شکل سفره را تزئين کنيد.

ليوان درست راست قرار مي گيرد، براي تزئين آن دستمال کاغذي را پهن مي کنيم و از وسط آنرا بر مي داريم و بشکل يک گل داخل ليوان قرار مي دهيم.

روش ديگر براي تزئين دستمال کاغذي : دستمال کاغذي را پليسه مي کنيم و از وسط مي گيريم و داخل ليوان قرار مي دهيم. دو عدد دستمال کاغذي را در دو طرف سفره قرار مي دهيم و شمعداني را در داخل آن قرار مي دهيم.

بنابر اين مي توان با سليقه هاي مختلف و رعايت سفره آرايي ، سفره را تزئين نمود.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)