تجربیات مادرانه..جدید...طراحی اتاق خواب 2 پسر بچه توسط دکوراتور معروف

اموزش تزیین سفره و غذاها(جالب و اسون)

1389/12/26 18:26
نویسنده : مریم
2,526 بازدید
اشتراک گذاری
 تزئين .دو نوع سالاد ، يکي به شکل درخت نخل و ديگري بصورت گل گاردينيا،

۱- هويج را پوست کنده، زير هويج را صاف مي بريم و در پائين هويج برشهاي هلالي شکل مي دهيم.
( در هنگام برش زدن چاقو را به طرف خودمان بر مي گردانيم) برشهاي طبقات بالا بايد دقيقاً بين برشهاي طبقات پائين زده شود.

هويج برش خورده را به مدت نيم ساعت داخل آب سرد قرار مي دهيم ، تا درخت بازتر شود.

2– برشهايي به صورت
۷ و ۸ در فلفل مي زنيم و از همديگر جدا مي کنيم. يک خلال بر روي هويج قرار مي دهيم ، سپس فلفل را بر روي آن قرار مي دهيم و زنجيرهاي ماري شکلي که بوسيله خيار درست شده است را داخل بشقاب مي گذاريم و درخت نخل را در ميان آنها قرار مي دهيم.
گل کوکب :

در ابتدا پوست پياز را مي کنيم، (پياز بايستي گرد باشد) قسمتي از سر پياز را برش مي دهيم . سپس پياز را بصورت وارونه در دست مي گيريم و از بالا به پائين برش مي دهيم. (برشها نبايد تا انتها باشند) به مدت نيم ساعت در آب سرد قرار مي دهيم.


گل آناناس :
پوست پياز را مي کنيم، بصورت
۷ و ۸ از پائين برش مي دهيم و يک لايه از پوست پياز را بر مي داريم. سپس برشهاي ديگري بين برشهاي قبلي مي زنيم و دوبار يک لايه از پوست پياز را بر مي داريم. اينکار را ادامه مي دهيم. در پايان ورقه هاي پياز را بر مي داريم تا به شکل يک آناناس درآيد، سپس آنرا رنگ مي کنيم. يعني مواد خوراکي را در آب جوش مي ريزيم و با يک قلم آن را رنگ مي کنيم. (اگر با دست اينکار را انجام دهيم، دست رنگي مي شود و شستن آن سخت خواهد بود).
در اين جلسه تزئين آشها و سوپ ها را آموزش مي دهيم.


1– مدل جناغي : آش را داخل يک ظرف بيضي شکل مي ريزيم . براي تزئين روي آش با کشک مدل جناغي مي دهيم و ما بين کشک ها ، نعناع داغ مي ريزيم . سپس زعفران و سير داغ مي ريزيم.


2– آش را داخل ظرفي مي ريزيم ، کشک را روي آن ريخته و يک شاخه شويد به عنوان تزئين روي آن قرار مي دهيم و اطراف آن را با نعناع داغ تزئين مي کنيم.


3– گل چهار پر: در يک ظرف پيرکس آش مي ريزيم و با مقداري نعناع داغ، سير داغ و حبوبات پخته شده اطراف آنرا تزئين مي کنيم.


4– مدل بوته جغه اي : آش را درون ظرفي مي ريزيم ، روي آن کشک مي ريزيم ، سپس نعناع داغ روي آن مي ريزيم ، آب زعفراني که سرد شده روي آش مي ريزيم، يک طرف پياز داغ مي ريزيم و طرف ديگر ظرف سير داغ مي ريزيم. از حبوباتي که قبلاً آماده کرده ايم براي تزئين استفاده مي کنيم.
در اين جلسه تزئين ماهي را آموزش مي دهيم. بين ماهي سرخ شده با ماهي کباب شده تفاوت وجود دارد.
ماهي را سرخ مي کنيم و داخل بشقاب قرار مي دهيم . کلم رنگ شده را (بدين صورت که پودر يا رنگ خوراکي را در آب ولرم مي ريزيم و کلمها را داخل آن مي ريزيم تا رنگ بگيرند) در بشقاب مي چينيم.


سپس گوجه فرنگي را بصورت گل يا پره برش مي زنيم ، در کنار بشقاب مي گذاريم. از نخود فرنگي هم براي تزئين استفاده مي کنيم. سپس با استفاده از سس سفيد روي ماهي را تزئين مي کنيم. از هويج رنده شده نيز براي تزئين استفاده مي کنيم.

ماهي کيليکا:

سر و دم ماهي کيليکا را زده و آن را کباب يا سرخ مي کنيم. اگر آن را تکه تکه کرديم از سيب زميني سرخ شده يا چيپس ، هويج ريز پخته شده و لوبيا سبز براي تزئين آن مي توان استفاده کرد.


در اين جلسه تزئين کتلت و کوکو را آموزش مي دهيم.


کتلت را در ظرفي قرار مي دهيم، مقداري جعفري کار کتلتها قرار مي دهيم، يک گوجه فرنگي را بصورت گل باز مي کنيم و در وسط ظرف قرار مي دهيم، خيار شورهاي را به شکل لاله در مي آوريم ، فلفل را به حالت
۷ و ۸ برش داده ، از هم باز مي کنيم و سس را درون فلفل مي ريزيم . سپس مقداري ذرت را داخل آن مي ريزيم.


چند عدد کتلت گوشت روي سيني قرار مي دهيم، يک فلفل را برش مي زنيم، بطوريکه برشها بهم پيوسته باشند، وسط و مواد زائد آن را در مي آوريم. البته برشها را از بالا و پائين مي زنيم تا به شکل گل لاله در بيايد، اين فلفل را وسط کتلتها قرار مي دهيم. يک گوجه فرنگي را پوست کنده ، پوستهاي آن را چهار قسمت مي کنيم و روي فلفل مي ريزيم.

مقداري ماست داخل فلفل مي ريزيم، چند عدد چيپس کوچک را در وسط ماست تزئين مي کنيم و يک گل کلم پيچيده شده، داخل اين ماست و چيپس قرار مي دهيم. مقداري سيب زميني خلال شده و سرخ شده نيز کنار کتلتها قرار مي دهيم.

تزئين کوکو :

کوکو را درون سيني قرار مي دهيم، وسط آنرا برش دايره اي شکل مي زنيم. يک گوجه فرنگي را برش مي زنيم و اين قطعات برش خورده را در وسط کوکو قرار مي دهيم. يک گوجه فرنگي ديگر را پوست کنده، بصورت گل باز در وسط اين گوجه فرنگي قرار مي دهيم.

سپس سه برش مثلثي در کوکو مي دهيم. سيب زميني را به صورت خلال خرد کرده و سرخ مي کنيم . سپس سيب زميني سرخ شده را داخل برشهاي کوکو قرار مي دهيم

. يک فلفل را بصورت دايره دايره برش مي زنيم، داخل اين فلفلها را خالي کرده و در کنار ظرف کتلت قرار مي دهيم . تعدادي فلفل ريز قرمز را در کنار دايره هاي فلفل سبز قرار مي دهيم.

منبع در سایت ایران
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

وبلاگ آموزشی برای مادران
23 اسفند 89 13:33
یعنی الکی می زدم ارسال مطلب جدید

به روز که می شد
اونی رو که الکی زده بودم پاک می کردم



کار بدی می کردم؟


هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه..تعجببببببببببب