تجربیات مادرانه..جدید...طراحی اتاق خواب 2 پسر بچه توسط دکوراتور معروف

نكاتی درباره آرایش اتاق كودك

1389/12/26 18:20
نویسنده : مریم
1,768 بازدید
اشتراک گذاری

 

دكوراسیون اتاق كودك می تواند بسیار جذاب و زیبا باشد. اما اگر بخواهید با در نظر گرفتن اصول مربوط به دكوراسیون داخلی، اتاق كودك خود را مبلمان كنید، باید به مواردی توجه نمود كه شاید كار را مشكل تر از انجام دكوراسیون داخلی یك اتاق بزرگسال می كند. به همین دلیل بسیاری از پدر و مادرها وقتی را صرف فكر كردن در مورد دكوراسیون اتاق كودك خود می كنند.در نظر داشتن اینكه اتاق كودك فضایی برای خواب و بازی كودك است، سبب می شود كه دكوراسیون آن از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. زیرا این فضا در رشد جسمی و روحی كودك بسیار تاثیر گذار است. اما اینكه فضای اتاق برای بازی پسر یا دختر در نظر گرفته شود، در دكوراسیون آن تاثیر گذار است.در این یادداشت نكاتی راجع به اتاق خواب كودك به طور كلی مطرح می شود.
موارد بسیاری در مورد اتاق خواب كودك مطرح است، كه زمینه رشد و پرورش استعدادهای او را فراهم آورد و بتواند سازگار با خلق و خوی كودك باشد.
درابتدا می توان آنچه را كه در اتاق كودك برای بازی و استراحت نیاز است، لیست كرد و با توجه به نكات روانشناسی و در نظر داشتن سن كودك و نیاز های مطابق با سن او مبلمان و دكوراسیون مورد نیاز او را تهیه نمود یا از وسایل موجود در خانه كه همگام با روحیات كودك است استفاده نمود.
پس از آن می توان از كتاب قصه های كودكان برای دكوراسیون، تابلوهاو... الهام گرفت.زیرا كودكان به كتاب قصه هایشان بسیار علاقه دارند.
اگر كودك شما در سنی است كه می تواند نظر دهد، از ایده های خودش می توانید استفاده كنید. می توانید در مورد رنگ مورد علاقه اش یا اشیای دكوری كه او به آنها علاقه دارد از او سؤال هایی بپرسید.
در مورد رنگ و جنس پرده و روتختی و همین طور رنگ كاغذ دیواری و جنس آن حتماً فكر كرده و متناسب سن و جنسیت فرزند و سلیقه خودتان رنگی را انتخاب نمایید، این انتخاب بسیار روی سیمای اتاق و نتیجه ای كه می خواهید بد ست آورید تأثیر گزار است. از نقاشی ها و كار های دستی كودك خود می توانید برای دكوراسیون در روی كاغذ های حاشیه دیوار استفاده كنید. می توان آنها را به عنوان یك الگو انتخاب و تقویت كرد و از آنها در جا های مختلف مثلاً روكش آباژور و تابلو و... به عنوان بخشی از دكوراسیون استفاده كرد.
همین طور می توان جهت رنگ آمیزی دیوار ها و كف و سقف از آنها استفاده كرد و اگر شما برای روتختی و پرده از پارچه طرح دار استفاده می كنید، می توانید از طرح آن در دكوراسیون اتاق استفاده نمایید. یا به عكس می توانید از رنگهای موجود در الگوی خاصی كه با توجه به روحیه كودك خود ایجاد نموده اید، جهت رنگ وجنس پارچه روتختی و پرده و ... استفاده كنید.
دراتاق كودك عرصه های مختلف را از هم جدا كنید. فضای خواب كودك كه باید آرامش بخش باشد، از فضای بازی،مانند مكانی برای حركت ماشین های مسابقه ای یا ریل قطار یا اتاق باربی یا چادرهای مسافرتی اسباب بازی و... جدا باشد. همین طور مكانی برای انجام كارهای هنری و كار دستی كودك در نظر گرفته شود،زیرا در رشد خلاقیت كودك تأثیر گذار است. یك نقطه تمركز هم برای اتاق در نظر بگیرید. این نقطه می تواند پوشش دیوارها، سایبان روی تخت خواب یا طبقه ای باشد كه با اسباب بازی ها و وسایلی كه الگوی دكوراسیون را ازآن برداشت كرده اید، پر شده است.
پس از انتخاب اجزای دكوراسیون شما می توانید حال و هوای خاصی با توجه به روحیات كودكتان برای او ایجاد كنید، اتاقی با حال و هوای باغ، اتاقی خیالی در كهكشان، اتاقی برای پرنس ها یا اتاقی با روحیه موجود در كارتون مورد علاقه كودكتان و بسیاری موارد دیگر كه با توجه به تنوع و تعدد ایده های موجود می توان فضاهایی بسیار متنوع و متفاوت را خلق كرد كه استعداد كودك در آن فضا رشد یابد و بتواند انسانی خلاق برای آینده باشد.

روزنامه ایران

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)