تجربیات مادرانه..جدید...طراحی اتاق خواب 2 پسر بچه توسط دکوراتور معروف

رنگی بزن به دیوار کودکی

1389/12/26 18:17
نویسنده : مریم
928 بازدید
اشتراک گذاری


اگر شما نیز نمی دانید که برای تغییر دکور اتاق فرزندتان از کجا و چگونه باید شروع کنید، مطمئن باشید که تنها نیستید. در سراسر دنیا خانواده های زیادی هستند که برای آراستن اتاق نوزادشان زمان زیادی صرف می کنند، اما کمتر کسانی هستند که برای طراحی اتاق کودکان و نوجوانان وقت و انرژی بگذارند.

به طور معمول در همه جای دنیا، زمانی که بچه ها کمی بزرگ می شوند، تنها تخت خواب و وسایل مربوط به نوزاد از اتاق خارج می شود و بقیه ی لوازم به صورت ثابت و دائم در جای خود می مانند، بدون توجه به نیاز و خواست فرزند در حال رشد.

در این مطلب به نکاتی در زمینه ی تغییر آرایه ی اتاق فرزندان می پردازیم تا شاید بتوانیم قدمی در راه بهتر و بیشتر پیشرفت کردن بچه ها ی در حال رشد برداشته باشیم.

پیش از پرداختن به نکات طراحی و دکوراسیون، لازم است بدانیم که محیط ، در پرورش و شکل گیری شخصیت فرزندان نقش به سزایی دارد و اگر در این زمینه با فرزندان خود مشورت کنیم، تأثیر مثبت موضوع را دو چندان کرده ایم. نظرخواهی از کودکان ، بی شک باعث بالا رفتن قدرت تصمیم گیری آنان شده، هدفمندی، خود باوری و روش استعدادشان را به دنبال خواهد داشت.

نکات عملی و راهبردی


در این مقاله به 3 راهکار مفید می پردازیم و در مقاله ی بعد به ارایه ی راهکارهای دیگر و ذکر چند نکته می پردازیم :

1- تغییر رنگ دیوارها


اولین قدم برای تغییر شکل اتاق می تواند تغییر رنگ دیوارها باشد. بهترین انتخاب ، رنگی است که کودک شما آن را دوست دارد و از دیدن آن شاد شده، لذت می برد.

شایسته ترین راه این است که با همفکری با خود کودک رنگ دلخواهش را انتخاب نمایید. البته شما می توانید در این انتخاب به وی کمک کنید، برای مثال، در مورد میزان تیرگی یا روشنی رنگ نظر دهید، یا او را به سوی انتخاب صحیح طرح و نقش هدایت نمایید. می توانید اجازه دهید که تنها یکی از دیوارها به رنگ دلخواه کودک باشد و مابقی را با رنگ دیگری پوشش دهید. حتی ممکن است از او بخواهید طرح های متفاوت و ابتکاری ارائه دهد.

2- نورپردازی


دومین نکته ی قابل اهمیت، نورپردازی در اتاق است. بچه ها در هر سنی که باشند از دیدن نور ماه لذت می برند. می توانید از لامپ یا چراغی استفاده نمایید که متمایل به رنگ ماه باشد. یا از چراغ های مختلف که دارای اشکال متفاوت و جدیدی هستند استفاده کنید،

مثل چراغی با طرح گل که حباب آن کمی کدر باشد، بدین ترتیب نور بازتاب زیبایی در اتاق کودک خواهد داشت. در برخی مواقع بچه ها دوست دارند که از رقص نور در اتاق شان استفاده کنند؛ چه اشکالی دارد، در صورت امکان از چراغ هایی استفاده کنید که دارای قابلیت تغییر رنگ باشند.



3- پارچه هایی هماهنگ با سلیقه ی بچه ها


نوع پوشش های پارچه ای مثل پرده و پارچه ی مبل، هم چنین روکش تخت خواب شامل ملافه، روتختی و روبالشی، برای اتاق کودک مطلب بسیار حائز اهمیتی است. این نکته برای بچه ها خیلی خوشایند است که حتی پرده و روتختی اتاق شان به خواسته های آنان نزدیک باشد.

چند پیشنهاد :


- بهتر است برای تخت کودکان دبستانی از روتختی شاد و نقش دار استفاده کنید.

- در اتاق دختران روتختی و پرده با طرح شخصیت کارتونی مورد علاقه شان جور باشد

- در اتاق پسر بچه ها طرح لوازم ورزشی یا هر طرحی که دوست دارند را در نظر بگیرید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)