تجربیات مادرانه..جدید...طراحی اتاق خواب 2 پسر بچه توسط دکوراتور معروف

كاشي‌ها را برق ‌بيندازيد

1389/12/26 18:29
نویسنده : مریم
1,897 بازدید
اشتراک گذاری



يك بچه شيطان كه مرتب دست‌هاي كثيفش را به ديوارها مي‌مالد، يك بچه كنجكاو ديگر كه حاضر نيست مداد رنگي‌هايش را روي دفترچه‌اش امتحان كند و ديوارها را بيشتر مي‌پسندد، پدربزرگ كه عادت كرده پشه‌ها را روي ديوارها گير بيندازد، دوده شوفاژ، شومينه و بخاري، لكه‌هاي چربي بر كاشي‌هاي آشپزخانه و سراميك‌هاي جرم گرفته حمام و دستشويي، اينها همه مي‌گويند خانم خانه (يا مرد خانه اگر اهل تميزكاري باشد) براي داشتن خانه‌اي پاكيزه و زيبا كلي كار دارد.
                                  

البته پاك كردن ديوار، كاشي يا سراميك، كار زياد راحتي نيست بويژه اگر آلودگي‌هاي پخش شده روي آنها وسيع باشد. بعضي وقت‌ها نيز به جاي اين‌كه تميزكاري‌هايمان به ديوارهاي خانه جلا بدهد، بدتر آنها را خراب مي‌كند و ما را به جايي مي‌رساند تا هزينه يك دست نقاشي رنگ روغن را بپذيريم.

پس پاك‌كردن سطوح خانگي نيز مهارت مي‌خواهد كه اگر آنها را بدرستي ياد بگيريم بسياري از هزينه‌هاي اضافه را حذف مي‌كنيم.


گام اول؛

براي تميز كردن ديوارهايي كه رنگ روغني دارند از اين روش استفاده كنيد:

يك سطل آب گرم، يك دوم پيمانه بوراكس (يكي از كاني‌هاي پاك‌كننده خانگي كه ضدعفوني‌كننده ملايمي است)، يك دوم قاشق مرباخوري مايع ظرفشويي و يك قاشق غذاخوري آمونياك. با مخلوط كردن اين مواد با هم پاك‌كننده‌اي مناسب به دست مي‌آوريد كه مي‌توانيد با آن ديوارهاي رنگ روغن را بدون ترس از خراب شدن تميز كنيد اما يادتان باشد هنگام استفاده از محلول دستكش بپوشيد.
مخلوط يك پيمانه آمونياك، يك‌چهارم پيمانه جوش‌شيرين و يك‌دوم پيمانه سركه در يك سطل آب داغ نيز فرمول ديگري براي تميز كردن سطح ديوارهاي رنگ روغني يا كاشي و سراميك است.




اما اگر بچه‌هايي داريد كه لوازم‌التحرير خود را روي ديوارها امتحان مي‌كنند و لكه‌هاي آن شما را اذيت مي‌كند آنها را به‌وسيله يك مسواك كهنه و كمي خميردندان پاك كنيد.

بهترين كار براي پاك كردن لكه‌هاي مداد شمعي نيز استفاده از شير پاك كن و ماليدن آن با يك تكه پنبه بر سطح ديوار است.
                                               

براي پاك كردن لكه شمع از روي كاغذ ديواري،

ابتدا پارافين را با قراردادن يخ روي آن جدا كرده و پس از كندن توسط جسمي تيز، لكه و چربي مانده را با روش اتو و كاغذ مومي يا دستمال حوله‌اي از بين ببريد

. به اين صورت كه كاغذ يا دستمال را روي لكه قرار داده و اتوي گرم را روي آن بگذاريد سپس كاغذ يا دستمال را جابه‌جا كرده تا براي دفعات بعدي محل جذب لكه دوباره روي آن قرار نگيرد.
                                     

پاك كردن ديوارهاي آجري هم روش‌هاي خودش را دارد و بهترين راه براي اين كار ساييدن ديوار با يك تكه سمباده نرم است.



*************

براي پاك كردن شوره و سفيدك روي كاشي و سراميك نيز مي‌توان از اين روش استفاده كرد

يعني مالش دادن يك تكه ليموترش يا دستمال آغشته به سركه روي سطح مورد نظر. واكس اتومبيل نيز تميزكننده خوبي براي كاشي است. آن را روي سطح مورد نظر بماليد و پيش از خشك شدن با دستمال نرم مالش دهيد.
                                        
                                     
اما انگار تا شيشه‌هاي خانه تميز نباشد و مناظر بيرون آن به همان شكل واقعي‌اش ديده نشود، خيال اعضاي خانه راحت نمي‌شود.

براي داشتن شيشه‌هايي تميز و شفاف توصيه مي‌شود در روزهاي بسيار سرد كه شيشه‌ها يخ زده‌اند آنها را پاك نكنيد.

در اين وضعيت شيشه‌ها بسيار آسيب‌پذير و شكننده مي‌شوند و امكان شكستن آنها زياد است، اما اگر در فصل گرم شيشه‌ها را تميز مي‌كنيد، بدانيد شيشه‌هايي كه لكه و رسوبات آب روي آن است را بايد با مخلوط آب و سركه سفيد تميز كنيد.


همچنين مي‌توانيد براي تهيه يك شيشه پاك كن در منزل اقدام كنيد، يعني 2 پيمانه آب، نصف پيمانه الكل و يك قاشق چايخوري مايع ظرفشويي را با هم مخلوط كرده و محلولي معجزه‌آسا براي تميز كردن شيشه‌ها و آينه به دست بياوريد. اين محلول را روي شيشه بپاشيد و آن را با دستمال تميز پاك كنيد.

 
براي از بين بردن لكه حشرات روي پنجره‌ها

هم مي‌توانيد از چاي سرد و دستمال استفاده كنيد. بهترين روش براي از بين بردن لكه‌هاي سياهي كه در گوشه‌هاي پنجره به‌وجود مي‌آيد نيز استفاده از مسواك كهنه است. به اين ترتيب كه آن را در مخلوط آب و مايع سفيد كننده وارد كنيد و سپس روي محل مورد نظر بكشيد.

noorportal.net

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)