تجربیات مادرانه..جدید...طراحی اتاق خواب 2 پسر بچه توسط دکوراتور معروف

تزیین سبزیجات

1389/12/26 18:26
نویسنده : مریم
2,510 بازدید
اشتراک گذاری
 در اين برنامه تزئين تربچه را به شما آموزش مي دهيم.
سؤال : آيا با برگ تربچه مي توان تزئيناتي در غذا و سبزيجات داشته باشيم؟

تربچه را مي توان به صورت گوناگون تزئين نمود از قبيل موارد زير :
1– گل رز : ابتدا در پائين تربچه ، برشي بصورت هلالي مي دهيم، بطوريکه برشها متصل باشند. زير تربچه را پوست کنده ، مابين هلالهاي قسمت اول را برش مي زنيم ( چاقو بايد بطرف خودمان برگردد) مجدداً ما بين دو برش قبلي يک برش مي زنيم. مقداري از داخل تربچه را در مي آوريم و به مدت نيم ساعت آنرا در آب سرد قرار مي دهيم تا باز شود.

2– گل کوکب : با استفاده از چاقوي برش دار تربچه را از پائين برش مي زنيم، ما بين برشهاي قبلي نيز برش مي زنيم و اينکار را ادامه مي دهيم. در پايان آن را در آب سرد قرار داده تا به شکل گل کوکب درآيد.

۳- گل نيلوفر : پوست تربچه هاي را بصورت برگ برش مي زنيم و سپس تربچه ها را نيز بدين صورت برش مي زنيم تا به شکل گل نيلوفر درآيند. سپس در کف يک ظرف پايه دار کلم و روي آن سبزي مي ريزيم و تربچه ها را با استفاده از سيم گل سازي بهم وصل مي کنيم.
جلسه بيست و ششم
تزئين پيازچه
در اين برنامه ، تزئين پيازچه را به شما آموزش مي دهيم. آيا تا به حال راجع به نقش تزئيني پيازچه در سبزيجات فکر کرده ايد.
مدل مارگريت :
برشهايي در قسمت سر پيازچه مي دهيم، بطوريکه اين برشها بطرف پائين باشند.
مدل گل مريم :
پيازچه ها را بصورت وارونه مي گيريم و دو طرف آنها را برش مي زنيم . در درون يک ظرف مقداري نمک، سرکه و کلم بنفش مي ريزيم . سپس پيازچه ها را درون اين ظرف مي ريزيم تا بنفش رنگ شوند. از اين پيازچه ها مي توان به صورت پاپيون در تزئين مرغ استفاده کرد.
روش ديگر تزئين : پيازچه ها را بصورت وارونه مي گيريم، برش مي زنيم و با خلال به يک خيار وصل مي کنيم.
جلسه بيست و هفتم
تزئين تره فرنگي
مقدمه :
در اين جلسه تزئين تره فرنگي را آموزش مي دهيم. سوال اينست که در کداميک از غذاها از تره فرنگي و تزئين آن استفاده مي شود؟
قبلاً گفتيم که براي درست کردن رنگ، ابتدا کلم بنفش را خرد کرده و به مدت نيم ساعت داخل سرکه و نمک قرار مي دهيم سپس از آب آن براي رنگ استفاده مي کنيم.

تره فرنگي را از قسمتهاي بالا و پائين برش مي زنيم. سپس يک برش + (باضافه) در بالاي آن مي زنيم و پره هاي تره فرنگي را تا جائي که ادامه دارد را به داخل تا مي زنيم و از هر طرف اين کار را انجام مي دهيم.

تربي را بصورت گلدان در مي آوريم و برشهاي هلالي در آن مي زنيم مجدداً از بين اين برشها، باز هم برش مي زنيم و اين کار را ادامه مي دهيم و سپس در قسمت داخل يا مرکز آن قسمتي از توپ را بر مي دايم سپس ترب را داخل رنگ قرار مي دهيم و بعد از مدتي آنرا بر مي داريم و بعد تره فرنگي را که از قبل آماده کرده ايم داخل ترب قرار مي دهيم. مي توان تره فرنگي را بصورت پاپيون در آورد و براي تزئين در کنار ترب قرار داد.


منبع....تالار گفتمان ایران
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)